Naszym Klientom zapewniamy kompleksową obsługę nieruchomości mieszkalnych i komercyjnych

Powierzając zarządzanie nieruchomością naszej firmie mają Państwo pewność, że wszystkie sprawy będą przeprowadzane z dochowaniem należytej staranności.
Dokumentacja techniczna i finansowa będzie przechowywana zgodnie z obowiązującymi przepisami i stale aktualizowania.
Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi czynnościami oraz zakresem obowiązków zarządcy i administratora w ramach usługi związanej z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Wspólnoty.

Obsługa administracyjna

  • Wyznaczenie dedykowanego pracownika Administratora do stałego kontaktu i obsługi właścicieli lokali i Zarządu Wspólnoty.
  • Racjonalne gospodarowanie funduszami Wspólnoty w celu minimalizacji kosztów utrzymania oraz maksymalizacji wartości nieruchomości.
  • Wybór najlepszych wykonawców do kompleksowej obsługi nieruchomości, w tym konserwatorów, firm sprzątających, ogrodników, ochroniarzy.
  • Wyszukiwanie ofert i źródeł finansowania zewnętrznego – kredyty bankowe, premie z BGK i dotacje w ramach programów operacyjnych z Unii Europejskiej.
  • Zawieranie, ewidencja i aktualizacja zawartych umów w celu zapewnienia najlepszych warunków i ciągłości usług.
  • Nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń służących do wspólnego użytku właścicieli.
  • Przygotowywanie i organizowanie corocznych zebrań Wspólnoty.
  • Przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych.
  • Dokonywanie naliczeń opłat dla właścicieli na podstawie stawek przyjętych w drodze uchwał.
  • Reprezentowanie Wspólnoty wobec organów administracji państwowej i samorządowej, osobami fizycznymi i prawnymi w sprawach nieruchomości wspólnej.
  • Doradztwo prawne w zakresie problematyki związanej między innymi z ustawą o własności lokali i ustawą o gospodarce nieruchomościami.
  • Zapewnienie właścicielom zdalnego dostępu do indywidualnych kont poprzez platformę IOK Internetowa Obsługa Kontrahenta.
  • Archiwizacja dokumentów Wspólnoty.
  • Zlecenie opracowania polityki Wspólnoty w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), o ile taka nie została wprowadzona.

Obsługa księgowa

  • Prowadzenie ewidencji księgowej Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.
  • Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo -rozliczeniowej.
  • Prowadzenie indywidualnych rozliczeń zużycia mediów dla właścicieli.
  • Dokonywanie płatności na rzecz dostawców towarów i usług.
  • Monitoring rozliczeń i windykacja należności.
  • Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.

Obsługa techniczna

  • 24 godzinne pogotowie techniczne.
  • Usuwanie awarii i ich skutków.
  • Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku.
  • Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości.
  • Sporządzanie planów przeglądów z propozycją preliminarza kosztów.
  • Zlecanie okresowych kontroli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane i nadzór nad wykonywaniem powstałych zaleceń.
  • Pomoc w wyborze oferentów na prowadzenie prac i robót budowlanych.
  • Nadzór nad pracami budowlanymi, w tym negocjowanie warunków umów z wykonawcami, kontrola ich wykonywania i zakończenia.

Obsługa windykacji

  • Windykacja należności na etapie przedprocesowym, nawiązywanie kontaktów z dłużnikami, wysyłanie wezwań do zapłaty, zawieranie ugód przedsądowych, monitorowanie spłat.
  • Kompletowanie dokumentacji dla kancelarii prawnych do sporządzenia pozwów o zapłatę.
  • Prowadzenie ewidencji spraw sądowo–komorniczych. Ścisła współpraca z kancelariami prawnymi w ramach prowadzonych przez nich postępowań sądowych i egzekucyjnych Wspólnoty